Geroosterde groente

Als ik met wat groente blijf “zitten”, rooster ik ze gewoon. Simpel en heel erg lekker. Bijna alles kan er wel in.

Bijvoorbeeld

  • Venkel
  • Courgette, aubergine
  • Broccoli, bloemkool
  • Uit, knoflook
  • Tomaten
  • Kool
  • Wortel
  • Prei
  • Knolsoorten
  • Paprika
  • Enzovoort enzovoort… 😉
  • Zout/peper

Basis voor mij zijn de uien, knoflook, tomaatjes dat zijn heerlijke smaakversterkers.

 

Hoe je het maakt

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Schil de groente(n) indien nodig, was ze en snijd ze ongeveer even groot. Doe ze in een ovenschaal of op de bakplaat van de oven. Besprenkel met (olijf)olie, (keltisch zee-) zout. Als extra toevoeging kun je denken aan Cayenne peper of komijn, of tamari (soja)saus of balsamico azijn of agave siroop (voor een beetje een zoetje).
  3. Gril de groenten ongeveer 30 -45 minuten. Groenten moeten niet zwart worden, dus kijk af en toe gewoon even hoe het gaat.
  4. Je kunt de geroosterde groente warm of koud eten, beiden lekker.

Lekker op een bruine boterham, of als bijgerecht bij de warme maaltijd. Altijd top!

ons groene zusje biologisch en duurzame inspiratie blog leven4